Każdy, kto szuka bezpiecznej, delikatnej i skutecznej metody, za pomocą której złagodzi swoje zmartwienia i poczuje przyjemność życia.
o wiele łatwiej zapamiętują materiał z lekcji i sprawniej uczą się na kartkówki oraz sprawdziany;
lepiej koncentrują się i skupiają na zadaniach;
rozumieją wskazówki i instrukcje przekazywane przez nauczyciela lub rodzica;
o wiele szybciej odrabiają prace domowe;
poprawiają swoje relacje z przyjaciółmi;
są bardziej ciekawe życia i zmotywowane do działania;
czują się bardziej pewne siebie, a ich poczucie własnej wartości się wzmacnia.
mają lepszą pamięć, łatwiej przypominają sobie słowa i rozpoznają ludzi;
stają się spokojni i zrelaksowani;
wzbogacają swój zasób słów;
mają nowe pomysły;
stają się bardziej pewni siebie i zmotywowani do działania;
stają się pozytywni;
przestają się martwić;
odnawiają relacje;
odnajdują świeżą radość z życia.
Takie osoby wykonują czynności mało starannie i pośpiesznie.
Postępują chaotycznie i są niecierpliwe. Nie są wytrwałe. Łatwo je rozproszyć.
Bywa, że zamyślają się i śnią na jawie. Odkładają rzeczy do zrobienia na później.
A podczas np. odrabiania lekcji, popełniają rażące błędy.
Uczniowie cierpiący na deficyt uwagi, choć z reguły zdolni i utalentowani, mają słabą motywację do nauki i zaniżają swoje aspiracje.
Metoda Tomatisa pomaga dyslektykom, którzy mają trudności w czytaniu.
Dyskalkulikom z problemami w liczeniu.
Dysortografikom z zaburzeniami opanowania poprawnej pisowni (znają zasady poprawnej pisowni, a mimo to popełniają błędy ortograficzne; nie potrafią zastosować zasad w praktyce).
Dysgrafikom borykającym się z umiejętnością pisania (mają problem z zapamiętywaniem kształtu liter, ich wypowiedzi pisemne są nieuporządkowane i nieczytelne).
Dzieci cierpiące na zaburzenia rodzaju „dys-” odczuwają stres, ponieważ nie nadążają w szkole za swoimi rówieśnikami.
Nie potrafią sprostać oczekiwaniom nauczycieli i rodziców.
Metoda Tomatisa utrwala dotychczasowe wysiłki w nauce języka obcego albo pozwala przygotować mózg początkującego ucznia na szybkie i trwałe przyswojenie materiału.
Podczas sesji ucho uwrażliwia się na rytm i melodię języka obcego.
Dzięki temu nauka języka staje się bardziej efektywna i znacznie łatwiejsza niż prowadzona szkolnymi metodami.
Świat osób cierpiących na autyzm objawia się nam jako obojętny i “dziwny”.
Osoby ze spektrum autyzmu są pasywni wobec świata i ludzi, a najbardziej odczuwają to głównie ich rodzice i opiekunowie. Biernie reagują na uśmiech, czy uściski.
Są rozchwiane emocjonalnie, często zwyczajnie dlatego, że nie potrafią panować nad tym, co odczuwają.
Metoda Tomatisa wprowadzi w ich życie większą równowagę emocjonalną.
Otworzy na świat, aby pełniej uczestniczyli w codzienności.
Polepszy koordynację wzrokowo-ruchową i poczucie własnego ciała w przestrzeni.
Dzieci z ADHD często określane są mianem niegrzecznych.
Okazuje się jednak, że powodem ich nieposłuszeństwa nie są ani błędy wychowawcze ani brak gotowości szkolnej, lecz właśnie ADHD.
To przypadłość o podłożu neurologicznym.
Osoby cierpiące na ADHD nie są w stanie skupić się, analizować ani ukierunkować słuchania.
Nie wiedzą jak uporządkować i sklasyfikować ogromną ilość informacji, które słyszą.
Zwykle tracą siły i motywację, ponieważ bez względu na to, jak bardzo się starają, nie mogą zrozumieć tego, co słyszą.
Słyszą za dużo. Metoda Tomatisa wyciszy panujący w ich głowie chaos.
Uruchomi filtry, dzięki którym będą kontrolowały docierające do nich bodźce słuchowe.
Wskutek czego opanują własne emocje. Łatwiej będą się adaptować w starych i nowych warunkach.
Metoda Tomatisa pomaga w przypadku zaburzeń emocjonalnych związanych z depresją i stanami lękowymi.
Reguluje procesy w mózgu, dzięki czemu relaksuje, odpręża i poprawia samopoczucie.
Skutecznie działa również w przypadku obniżania poziomu stresu.
Trening metodą Tomatisa przyczynia się do poprawienia płynności mowy.
Oczywiście sam trening słuchowy jest uzupełnieniem terapii logopedycznej.
Osobie poddanej treningowi logopedycznemu oraz uwagi słuchowej metodą Tomatisa, dużo łatwiej i szybciej będzie osiągnąć pozytywny efekt w postaci płynnej mowie.
Gérard Depardieu, Maria Callas i Romy Schneider poddały się treningowi metodą Tomatisa.
Maria Callas dwukrotnie skorzystała z tej terapii w celu „odzyskania głosu”.
Wiedziała, że jej problemy ze śpiewem są związane ze słuchem.
Aktorzy, radiowcy, piosenkarze i wszyscy “pracujący głosem” mogą skorzystać z dobrodziejstw metody Tomatisa i dzięki niej zwiększyć kontrolę nad własnym głosem.
Osoby mające kłopoty z artykulacją i wyrazistością mowy mogą skorzystać z metody Tomatisa.
Dzięki odpowiedniej stymulacji słuchowej podczas terapii mogą się spodziewać pozytywnych i trwałych skutków w postaci: odnowionej umiejętności płynnego, zrozumiałego i naturalnego wypowiadania słów.
Podczas terapii metodą Tomatisa zrelaksują się i w znacznej mierze zmniejszą poczucie niepokoju związanego zarówno z prawidłowym przebiegiem ciąży, jak i samym porodem.
Im lepsza kondycja psychiczna mamy, tym spokojniejszy noworodek.
Po wykonaniu takiego badania w gabinecie Motylka w Zielonej Górze dowiesz się, czy Twoje kłopoty wynikają z zaburzeń uwagi słuchowej.
Jeżeli wyniki wskażą, że TAK - wtedy warto zapisać się na terapię metodą Tomatisa, aby przywrócić sobie lub dziecku pierwotny, wciąż tkwiący w ciele, naturalny potencjał.
Zapisz się:
Zadzwoń: 663 031 347
Napisz e-mail: kontakt@motylek-terapia.pl
Wyślij wiadomość do strony na Facebook’u Facebook Motylek Terapia Iwona Szulc
Adres gabinetu: Zielona Góra, ul. Trasa Północna 14c, pok. 7
Iwona Szulc
terapeutka uwagi słuchowej metodą Tomatisa
Created by Loobinoo
©2023 Motylek terapia uwagi słuchowej